Friday, January 25, 2008

Tar det aldrig slut...

Gårdagen blev fin först med att hydrofontanken stack(har man brunn måste man ha sådan) och vattnet sprutade, det vill säga inget vatten. Först var det ett litet håll vid ena benet på den så jag gjorde en "gris" lagning så att man kunde få vatten utan att det forsa, tjena det funka istället blir det ett hål rakt under och sedan börjar det läcka överallt så den ej kan hålla nåt tryck, bara fin vattenskada på gång. Sedan för att detta ej skulle vara nog ringer skaderegleraren och ger mig inte så trevligt val, ska jag renovera räcker det ej och tar jag pengarna slaktar de bilen, jag måste hur som helst måste jag sälja en bil för att få råd, var inte riktigt vad jag hade tänkt mig, kommer bli mycket ältande i helgen och ännu mer räkande.

Idag har jag kastat bort en hel dag genom att koppla loss den gamla hydrofontanken, först kunde jag inte ens rubba den för den är full i vatten, så det var att tappa ur 200L ca vilket tog sin lilla tid. Sedan att få loss kollpingar mm, var fan inte lätt för grejerna har ju suttit sedan 1955.
Efter några timmar med detta och släppat iväg en där tank aset en bit kopplar jag ihop röret upp i huset rakt på pump så man kan köra kort bara för att få vatten(annars bränner man pumpen) men den orkar ej trycka ända upp så den planen funka ej, grattis en hel dag med svordommar helt i onödan.... Och när man åker för att handla nytt(fast vi ej har råd, avbetaling är fina saker för fattiga föräldralediga flerbarnsföräldrar) när jag provar på första stället blir svaret "vad är det?" man blir less och alla är fredags stressade och jag hittar ej i Uppsala så ingen ny hydrofon med sig hem, nu får man leta på nätet om man hittar nåt företag som har öppet imorgon som har en fucking hydrofon.

Nu får det fan vara nog!

2 comments:

Alex said...

Japp, det får vara nog nu! Hoppas vi är med hydrofor och vatten imorgon redan. Det börjar kännas lite väl pittoreskt det här. Hånglo!

Wojciech Roszkowski said...

Super napisane. Jestem pod wielkim wrażeniem.