Thursday, January 17, 2008

Du är lurad, lurad igen...



Har ju handlat bilar och delar för alla pengar jag har(för att köpa nödvändigt samt ta lite delar) för att kunna göra någon krona efter lite jobb. Hjälpte en polare att köpa ett Roadrunner objekt i Pennsylvania för ett bra pris, sedan handla jag massa delar så som komplett 1970 440+727 samt en Suregrip bakaxel, 70 Challenger skärm, 26" kylare mm. Bilen kom fram till Benke igår kväll ifrån hamn, han kollar bilen(säljaren har totalt döljt grovrost, samt han plockat massa delar) och när han öppnar bakluckan för att kolla in det jag handla....... Han ringde direkt och berätta allt och sa han skulle maila bilder när han kom hem.

Mailet kommer och bilderna säger allt, 440 är ett block med släng och kolvar och inte en skruv mer och defenetivt inte ett 70 block, 727 lådan som den skulle sitta ihop med vet jag ej skick på.

Att detta var depprimerande var nästa sak ännu värre, den så kallade Suregrippen är en vanlig 8 3/4" och utan case och lösa trummor, pengarna börjar flyga iväg nu.....

Challengerskärmen har en buckla samt ett billigare pris skrivet på(snacka om in your face). Sedan har vi kylaren, knappast en 69 Charger kylare utan snarare någon Chrysler fullsize variant. Och för att runda av missären alla andra delar som ej fanns i bilen som jag betala $300 för samt ett nytt Chargerbagagegolv, skulle jag sälja av grejerna(pallar ej bygga nåt av det i nu läget) som nu finns skulle jag nog få igen pengarna, fast bli blåst är ju det man ältar i sin skalle, visst risken finns ju alltid när man handlar via nätet men jag har köpt av han förut utan problem blir ju nu att mass bomba med irriterande mail bara för att, man är lurad-lurad igen...


Och för att denna dag skulle vara extra rolig kommer nästa grej. Jag har nytt jobb ifrån 4 Februari och jag har varit missplacerad i månader på nuvarande jobb, ialla fall ringer jag lönekontoret för att reda ut strul med min lön som pågott i månader(en av anledningarna varför jag sa upp mig, sedan att man ska straffas för att man är föräldraledig) då när jag pratar där med damen och hon håller på och försöker klura ut vad i helvete som hänt med min rapportering blir resultatet detta, när jag slutar kommer jag vara skyldig företaget 23000kr.... jag bara tappar talföret...23 fucking tusen för att sluta för att min närmaste chefjävel har knullat upp mina löner under föräldraledighet och jag tagit ut 6 semesterdagar i förskott, undra om de tänker hitta på nått mera innan man lämnar skiten.


Detta samt ont i nacken som fan(sedan efter sprätt omkring med bil i diket 2 gånger) gör att mitt humör ej är på topp, fan när ska skiten ta slut....