Wednesday, January 16, 2008

Krash!





Skulle bara parkera om mina bilar och ställa 69 Chargern och Alexandras Mustang i min nybyggda carport, när Chargern hade stått på tomgång ett tag så skulle den byta plats och jag har bilen felvänd så jag tänke jag tar en liten kort tur så den får rulla lite, detta beslut kommer förfölja mig ett bra tag.
Kör ut imot den långa rakan utanför oss, lite blött men ej halt(provbromsa till och med) var dessutom solsken och +5c ute. Hinner ca åka i 250m och komma upp i ca 80km/h och hade precis slagit av gasen för att vända 100m längre fram, när bilen helt plötsligt tvärställer sig och far rakt ner i diket, slår sedan en Mollbergare med skruv, snurrar runt 2 varv sedan tar det stopp efter 10 meter plogande i diket Hej då front, samt framvagn, fälgar samt quarterpanel mm. Orkar hålla i ratten(sjukt att man hinner tänka så mycket och förbereda sig på få millisekunder) men stoppet gör att jag ej orkar hålla i ratten och åker in med vänstersida imot dörren(sitter bara midjebälte i den gamla bilen), fattar inte att jag inte ens fick nåt brutet eller värre(bara fåtal blåmärken), dörren är bananformad på insidan.Vet fortfarande inte ifall det blev fel på bilen(gissar på framvagns fuckup) eller om det var blixthalka där(fast flera dagars plusgrader), tur i oturen är att det ej gick fortare(är ju en 90 väg där) hade nog ej överlevt då en bil ifrån 1969 är rätt hård och ej har krockkuddar och deformeringszoner, eller om det kommit någon annan bil typ småbil hade totalt krossat den bilen, och sist det viktigaste att inga av mina barn satt i bilen.
Ja bilen ser ni hur den ser ut, men att jag är så hel(bara ett små sår och tränningsvärk känsla i nacke, axlar) är fan helt otroligt när man ser bilen.
I Julas lyckades jag åka av vägen med en annan bil och det blev värre skador på mig(var återställed när nästa hände) men den bilen ser knappt skadad ut, bara att den är skitig och har några små bucklor samt lite kåpor skrapade.

Nu väntar man på någon som ska komma och besigtiga skadorna på denna Charger, vill ju ha denna återställd men man får vänta vad försäkringsbolaget säger, väntan är en pina dock.

Efter dessa resor, känner jag att nu får det räcka med offroad med bil.

No comments: