Saturday, July 9, 2011

Roskilde 2011 part 2








Då tar vi det mer musikaliska aspektet istället för allmän fylletjohej, även om lite bakisbilder dyker upp.

Ja Iron Maiden är lika bra i regn som annars(även fast jag klarat mig bra utan regn), plus poäng för att de ej körde sönderapade run to the blaj utan körde Hallow be the name istället dvs tummen upp. Hade inte så där höga förväntningar på Bad religion men att sätta ett 2.30min låtar punk/hc band på största scenen Orange var helt fel, och som total bakåtsträvare gäsp åt det nya.

De två som jag verkligen ville se var Killing joke och Autopsy, och ingen av dem var någon besvikelse. Killing joke hade mer driv än många youngsters och när de körde The wait var det komplett. Har man skapat en scen så är det svårt för yngre att slå den på fingrarna men tänker ej köra historia nu, ialla fall Autopsy med Chris Reifert i spetsen vet hur det ska manglas på:) Såg massa andra band som Strokes eller Hoffmaestro som inte var dåliga orkar bara inte avhandla, såg massa annat som var jaha då har man sett dem.


Många drog redan på söndagen(särskillt danskar) när det ändå var en dag kvar, visst kan tänka mig att jobbprylen spelade en viss roll fast jag tror lite regn och lera dödade av lite youngsters;) Som vanligt såg det ut som ett rent slagfält vid kl11 på Måndagen, var förvånad att det var så pass lungt på Söndagsnatten inget bankade och eldande som vanligt, fast veckan före blev tältet raidat flertal gånger(lagon sur på att en Tuborgplatta och sovsäck försvann) dagen efter var det bara vänta tills man kunde köra bil igen så vi satt mest och titta på alla dårar som släpade sina överdrivna sopundsystems osv(vissa är så överdrivna) Pesso fick en knallpulver picka av mig som han sköt viltet omkring sig och kräla(särskillt på en luftmadrss) omkring:)

No comments: