Tuesday, July 29, 2008

2008 Musclecar Tour









Då var det dags för årets upplaga av touren, i år blev det åkande av den i min 70 Charger. Var mindre bilar(mycket avhopp) i år vilket var lite tråkigt men blev en bra dag ändå. Tyvärr dog digital kameran mitt i allt.


Väl framme i Rättvik hade en kille vid namn Hans lagat/grillat massa mat som såldes till självkostnadspris, underbart att det finns sådana människor, tyvärr blev en del över för det ej föll i smak hos alla samt att öl var intressant.




Hemfärden på kvällen blev annorlunda, först för det mörkna och tempraturen föll rätt snabbt jag endast iförd t-shirt samt en ac på full gurka(fastnat där) gjorde att jag frös som det vore vinter, 10 sista milen var rent vidriga brrrr......


Men stoppar det vid det, självklart inte. Cirka 3 Kilometer hemifrån exploderar ena framdäcket i 90 km/h..... flashbacks till årets början far igenom min skalle(se gamla inlägg ifrån Januari).


Dock denna gång hade jag styrning kvar vilket gjorde att jag kunde hålla den kvar på vägen, fick en fin adernalinkick jag kunde klara mig utan med pannknack och känningar av de gamla skadorna som följd. Så ringa Alexandra vid midnatt och in med ungar i bilen för att hämta mig, sedan dra av det hjul ifrån ena Challengern och jävlas duktigt för att få dit det på Chargern. Har inte orkat kolla vad som kan ha gått sönder av färden, pallar inte. Fy fan det tar aldrig slut, samma jävla väg också, börjar hata den vägen på riktigt nu!!!

No comments: