Saturday, June 16, 2018

Hemfärd med 1928 Dodge...

Åkte man efter jobbet och hämta min Dodge coupe från 1928, ditfärd  i västra Götaland och lastning gick snabbt och smidigt med Björns(säljaren) hjälp, hans fru vinka av bilen.
Så iväg ca 1-2 km stanna vid hamburgerrestaurang och åt precis innan E20, åt och skulle precis åka när en polisbil kom och ställde sig. Han måste varit trafikpolis för han slog på bilar och släpvagn och höll på, och då kom det "du kör med övervikt" nä du sa jag står ju i regpappren att den får dra 2020kg och kärran får lasta 1600kg, han svarar "ja men din dragkrok får bara dra 1200kg" jag bara tappa målföret. Hur han kunde lista ut detta är fan otroligt "Du får inte åka en meter med detta" sedan lurka de och vänta på att jag skulle åka och sätta dit mig igen, var bara ringa och smsa alla man känner för att försöka få till det. Fick efter tag på Björn som sa "jag och dottern kommer med min V90"
Så få loss släpet ifrån min 464 flytta över till hans V90 med domkraft. Sedan iväg, jag fick köra hans V90(vilken dragbil) för han hade druckit öl och hans dotter körde min 464 bakom. Kan inte nog tacka Björn och hans dotter för sin hjälte insats, hade ju varit helt strandsatt utan dem. Med olyckor bilbyten kärra sedan dra hem var hemma 2.30 helt slut idag.


Trots jävelskapet i natt lasta man av Dodgen idag åkte först en tur med Alexandra sedan med Loke och Svante.
Sedan parkera den i sitt nya hem innan regnmolnen tog över totalt.
Är verkligen så nöjd med denna, har aldrig ägt en så fin 20-talare.

No comments: