Tuesday, June 12, 2018

Flathead speed day 2018

Då var det dags för en av årets höjdpunkter dvs Flathead speed day i Tomelilla, en lagom tripp på 71 mil med släp med min 1932/27 roadster på.
Efter ca 10h var man framme för the weekand istället för day. Redan på kvällen innan total mörker var det träning på rundbanan utav Sandor-Forda-Bengt-senare vinnaren.
Självklart hade man glömt tält och massa saker, tur då att Hans dragit dit en husvagn som man campa i. Redan på morgon för själva racedagen var det varmt så det räckte. Efter frukost börja folk dyka upp och morgon träningarna börja. Även jag var ute och körde.
Efter ex antal timmar var det lunch och spana in alla bilar och hojar som var där.
 

 

 
 
 
 

 
Sen var det dags för själva racet(stege man startar två och först över linjen efter tre varv vinner).
Innan vi ens börja var det lagom förvirrat  både med lottning och själva stegen(hoppas på bättring eller snarare återgång till förra årets nivå) När alla som skulle köra stod på mittplan målades nummer innan det börja.
 



För mig själv blev det bara ett heat innan min kära bil gav upp styravdelning samt att tvån gav upp:(
De som gasade värst var ju självklart Mike och Tobbe, men ingen av dem vann(Mike körde sig ur spår i finalen)
Just vid finalen och prisutdelningen var det kraftigt publik tapp vilket var lite tråkigt...
 
Till efter fest var det bara "de" vanliga då mer eller mindre alla andra åkte hem.
Trots det strul som var kommer jag åka dit nästa år igen, helt klart värt 142 mil:)

No comments: