Monday, May 8, 2017

Nu är det nytt...

Då det varit neggo på senaste så var det positivare med inköp av ny dragbil, det blev en Volvo 245a.
Satt man på nätet och skannade efter vettiga dragbilar, då vips 7.30 dök denna upp utan telefonnumer var snabb och maila mitt nummer och säljaren ringde upp. Patrik som sålde den var en trevlig prick och att den fanns i Stockholmsinnerstad spelade ingen roll, så in i bil och race dit. det var i stort orörd trots sina nästan 33500 mil och väl servad med kvitton på allt under de senaste 20 åren. Tog en liten tur med den och sa jag tar den. Då jag hade två bilar då på en gång utan transport så fick jag ha den kvar i hans garageplats. Så vid lunchtid idag hämtade jag den efter fått tjuts av Uffe dit.


Trots dåliga framdäck bara flöt den fram på E4an. Visst behöver ny kamrem och lite rikt och rostbehandling men inredningen är som ny. Nöjd att jag ändå fick köpa denna som är värd att lägga lite på...

No comments: