Saturday, February 25, 2017

Speed weekend

Har inte varit där på 13år men var det dags att åter ta kurs imot Årsunda och Speed weekend då sönerna ville dit. Evemanget är på en sjö, dvs is åkande som fort som möjligt i en typ flygande kilometer med diverse fordon.
Helt klart förväntade ialla jag diverse jet driva saker som sparkar och fd skotrar mm, och klassiska bilar och hojar. I depå såg det lovande ut. Tavlan bakom säger allt om nivån.
Den som körde mest ur jet avdelning var en spark(var dock ej värst som sedan visade sig) just att när varva upp och två st håller imot innan de hoppar undan och iväg:)


Ja värst på bygget var ju en jet skoter, när de slog igång var det som hela isen vibrera, och ljudet:)
 
Den var både sönerna och min favorit, hade ju hört liknande ljud förut men ungar var exalterade.
Det som gick fortast på isen var landvägsmc med dubbdäck.
Blev en del vandrande ifrån längst ut till depå eller vid kö till start. Var nästan skönt när gänget som körde isbana ala rally med diverse bilar som ej var direkt nya(även om det förkom med) tog paus och ställde upp sig.
De roligaste var diverse kälkar-skoters som folk satt en halv cross till, helt klart kuligt.






När barn börja krokna(och även dess far) blev det genomgång av hela depå område, det köptes t-shirts och sedan hitta söner diverse som de tyckte deras far skulle köpa så de kunde fara omkring på åkern med, tyvärr är jag inte så rik så jag kan ge dem leksaker för 20000kr till 150000kr...
De skulle ha den och sedan skulle jag ha denna och vi skulle fara runt på en dirt trackbana jag skulle bygga, drömma kan man alltid göra...
Var en klart rolig dag, och sönerna ska dit nästa år meddela de, ska nog ha tjockare kläder än i år då...

No comments: