Friday, February 17, 2017

Freak accident

Så var man på väg i mot Uppsala på 272an, och höjd strax innan infarten till Ulva kvarn där den mest flippande djurkollitionen ever inträffade.
Jag körde i ca 90km/h hade precis kört om en 75km/h bilist när helt out of the blue en hare och som såg ut en grävling farande upp på vägen som pistolskott och bam.
Hann inte ens reagera, bromsar nåt far under bilen ut i mellan hjulen och hamna i mot åker och satte fart som satan och såg inte var den tog vägen till slut även fast jag gick ur bilen.

Satte igång och ringa , inga var direkt intresserade av att eftersöka eller nåt.
Jag fortsatte köra och i ca 80 km/h och då börja V70in bete sig konstigt så jag stannar på en busshållplats, ut i fram och blev olustigt medveten av en hare i min kylare och front helt paj.  På telefon och ringa allt ifrån försäkringsbolag mm halvt uppgiven, ännu en gång var det ingen som var intresserad på ta hand om haren. Fick dra ut den själv, var förvånansvärt hel och inte ens blodig.
 
På försäkringsbolaget var de proffs och inget var så och styrde upp med skadebesiktning osv. När jag ringde Volvo som skulle göra skadebesiktningen så kunde inte killen inte hålla sig och bara utbrast "hur fan gick detta till?" lite lätt garvande för att han ej kunde hålla sig längre hade ju skickat bild. Fick åka förbi så de kunde avgöra om jag kunde köra med den igen, fick åter frågor och små garv även fast min front var förstörd(ser helare ut på bilden än vad det är) och styrstag fått en smäll av djur nr2, han blev mer amazed när han fatta med bilder på min mobil och såg skadorna. Får köra den till skadebesiktning är nästa vecka då den är väl dokumenterad.



No comments: