Monday, August 1, 2011

Projekt...

Den äldsta sonen har pratat och önskat sig en koja, var "bara" hitta rätt träd att smälla upp det på. När jag och modern bestämt vilket träd som skulle offras var det sagt och gjort.

Hade samlat på mig massa spillbitar och tänkt att de skulle räcka en bit, yeah right.

Sedan var barnen och särskillt bröderna helt klara med vad de tyckte att deras far skulle bygga, allt ifrån en Deathstar i ett träd till en hängande ATAT(ja mina barn diggar Star Wars) och det skulle helst vara i toppen av trädet(blev 2m upp) osv... det vill säga inga små krav, hur fan ska man lyckas med det här på ett träd, annars brukar man ju utnyttja 2 eller 3 träd men den möjligheten var ju tyvärr körd.
Under hela byggnationen stod alla 3 och tjata "är den klar snart" när jag väl fått ihop en platform som jag kunde stå på fick samliga prova på hur det kändes att sitta där uppe, äldsta sonen var så nöjd.
Har kört en variant när man hållit på med bygget utan att köra in mer än 4 skruv i själv trädet och det krävde sin ansträngning då man ej hade matrial för det hela, långt ifrån klart men en bit på väg(vilket är en evighet för en 3 och 5 åring) så man vet att inga bilar eller hojar kommar att byggas på den här semestern....



No comments: