Saturday, July 3, 2010

Svetten

Började med helvetes projektet att få ur Hemin ur min bil och in i garage. Efter ha hållit på med motorlyft och misslyckats 17 gånger(ville ej välta ur den) kom grannen Bengt förbi för han ville låna en avdragare och säger -jag hämtar traktorn så fixar vi det. Sagt och gjort, men amrikanska lastpallar är ej som svenska dvs mycket mindre så det gick ej att få in gafflarna och bara lyfta ut. Så blev kättingar runt om och lyfta ur, tyvärr så slet den sig och borra ner sig i gräsmattan, tur i oturen så landa den mjukt och på rätt sida så inget gick sönder. Göra om och rätt, med både kättingar och grovt spännband dvs både hängslen och skärp. Så var den inne i garaget eller precis inne så jag kunde spetta omkring där inne vilket ej var så enkelt som jag trodde, gjorde bara så man kunde stänga dörren och låste och sket i det för dagen, hade svettas nog för idag.

Ja innan jag gav mig på att få ut Hemin så höll jag på demontera på där förbannade brontosariusen till luftvärmare som står i garaget. Även fast jag slängde ut massa plåtar och en helsida så är det som den är helt komplett ändå. Bara som en sådan sak att runt själva brännkammaren(den gick på olja) var det flera lager med plåtar och fästen, undra hur länge jag orkar ensvisas innan jag kör ut bilarna och sätter en kätting i dragkroken och kör....
Ni ska veta att jag är frestad av detta även fast saker lär bli krossade och att den säkert ramlar ner i smörjgropen, bara och se om man får ett vansinnesanfall och gör;)

No comments: