Wednesday, August 1, 2007

Muscle tour 2007









Två dagar efter men ändå(bättre sent än aldrig). Ett gäng åkte ifrån Stockholm och ett gäng ifrån Göteborg för att sammanstråla i Borlänge för genmensam färd imot Rättvik(Classic car week). Ska poängteras att det endast var Mopar som gällde, tyvärr hoppa en hel del av för rädsla för regn(varför ha bil om man ej använder den??). Vet ej hur många som dök upp men kan gissas på ca 70-80 bilar. Var en trevlig dag men sluta otrevligt för mig då strax innan Rättvik så tappa jag startmotorn(ej fast dragen troligen). Fick hjälp av 4 vänliga Moparheads som hade vertyg och glatt humör, vill bara tacka Anders och co för hjälpen och utan er hjälp hade jag blivit ruinerad av hemforsling av Challengern. Och min tåliga dotter som lugt satt och vänta i bilen medans det skruvades utan att freaka(dock roade Myran henne med).






Så igår åkte jag hem med Challengern då jag ej ville riskera nåt för resterande veckan och hämta en Charger istället.

1 comment:

Alex said...

Ja, vissa fick minsann åka v8 dom...Ingen tröst att Pony Tour Sweden skrapade ihop 200 bilar när jag själv inte fick vara med. Nästa år - då minsann!