Saturday, April 17, 2021

Hämta Kattungen

 Efter pratat med säljare och betalat bestämma hämta igår, den arbetsveckan i väntan var otåligt. Så efter lunch bege sig väster ut. Först tvärnit vid Köping med mil med köer för lastbil farit in i räcket, där försvann bra med tid och sen veta att det var många mil kvar på seg E20. Men fram kom jag efter rally på grusvägar, där var den i solen väntande. 

Utan att den stått där hade jag nog inte hittat dit på mil på grusväg. Säljaren Peter var en kille med rätt inställning och intressen. Blev en del trevligt gaggande innan det blev lastning av pärlan. 
Ja cross ställningen blev lite sned. När det börja skymma var det dags för hemkörning. Den grusvägen var brutal för trackern, och man var rädd för skador trots dämpning med vad jag hade i bilen, väl tillbaka på E20 fick man kontrollera allt noga, spänna fast lite bättre osv innan svänga ut på E20. Sen var det bara mata mil med lastbilar mest i mörkret. Tog ett bra tag innan jag var i Örebro, tanka och sen fortsatte, stanna sen i Arboga för äta nåt och vila lite, åker man till Mcdonalds som på en fredag stänger kl22 och 21.50 låser dörren framför min näsa, svin. var bara svära och fortsätta hemåt.
I Västerås för den donken inte stänger pisstidigt, beställer mycket för mig får man då de kör drivetrue  det mest torra brödet ever, muttrar jävla Mc D va fan händer. Trycka i sig och sen ta sig de sista 16 milen hem med lastbilarnas sällskap. Väl hemma efter midnatt var man lätt sliten.

I morse var man lätt stukad efter gårdagens historia. Lasta av med SG jr och konstatera att det var rätt mycket jobb, liten var den med , särskilt  i jämförelse med tex min 26a Harley. SG jr var ju tvungen att prova torrgasa lite, sen parkera den där jag kan roa mig.

1927 Husqvarna med Svartqvarna hjul med crossdäck iden är helt underbar, men måste höjas för mig och 660cc James maskinen kommer jag ej ha i ramen då den ramen inte kommer palla det, en 250  eller 500 Husqvarna från 20 talet skulle vara fint då är den 100% Husqvarna😊

No comments: