Saturday, December 26, 2020

Ännu en gå i ens fotspår

SG jr har sparat till en 80 tals cross 80cc smälla, för vid 13år inse snart moppe. 
Först var det gammal moppe dvs inget modernt typ mt5A-DT mm för inse att folk i min ålder ska sin drömmoppe vilket drivit upp priser nåt grönjävligt. 
Så vad hugger han på, en Suzuki K50 bara för man hade det för 35 år sedan. På sätt kul men delge det kostar apa att få ihop, visst har massa delar då man levde delvis på renovera just K50 i mellan 15-20år års ålder, nu finns ju delar nytt och lätt att hitta emot då.

Hade ett K50 lik som stått ute i 30 år minst, var en man köpte för delar, med inte mycket som var just k50 i fram och var hemsk att köra hem(slaktades direkt vid hemkomst då). Men SG jr skulle köra och ha ändå, ända han ej fick var min orginal sadel. Då ens son är duktig på söka info osv, listar han fort ut att den är 1977-78  Black Spirit, jag drar en lätt suck då jag känner min son och att han aldrig kommer ge sig förrän den är komplett.

Så ska den se ut original , vilket kommer bli lagom intressant under 2 år. Man har försökt med trumma ifram istället men sonen är motiverad att köra på ändå. Och allt man tänkte sälja av lär han slita i;)

No comments: