Konstaterades snabbt att allt vatten var borta i kylaren, motor var väldigt varm så var att vänta medans min fru hämta vatten. Efter allt när den ej var super het så fylldes den med vatten, och självklart droppade vattnet ut vi vattenpump. I det läget var det bara omgruppera uppdraget, så hem hämta 1949 Dodge Paneltruck som ej varit igång sedan i höstas och var lite grinig(batteri laddat ur med) så när jag åkte dit med den för att ta hand om vägblockeringen.
Självklart satt liket som fastkilad på biltrailern, tog laststrap och drog av den med paneltrucken i lätt irritation. Väl av börja projekt lasta om och få undan 745 som gett upp(var då uppe i ca 3h).
Tog sin tid allt lyckas med allt, och självklart för jag slog av Paneltrucken vill den ej sedan, ringa efter startkablar osv, får upp liket på kärran och sedan körde in 745 på timmerväg på startmotor(hej då batteri) sedan vänta på starthjälp, nu börja det nästa mörkna.
Till gård med hela klabbet, ställde hela bara där för jag var helt slut efter 6-7h slit. Dagen efter till gård och få av lik så man kan hämta 740 innan någon snor delar eller slår sönder den. Självklart satt liket lika jävla fastkilad som innan dvs låna traktor och halva byn för att dra av helvetet och sedan få i ladan, (starta paneltruck då, nä). X antal timmar senare väl vid jävla 745a så börja allt om igen med paneltruck som ej ville och att få upp 745a, börja självklart med att vinsch vajer gick av, börja tappa hoppet. Ringde Hendrik som kom och hjälpte mig puta ut 745 aset och på med vinschvajer genom att knyta skiten. Väl uppe var det äntligen färd hem efter starthjälp. Ja kväll igen, hela jävla helgen gick för att få över en bil istället för 3-4st. Väl hemma kostaterades att packningen i mellan block och vattenpump gått varav uttömning av all vatten i systemet, erbjöd Hendrik att köpa den för strunt summa för att bara gå vidare och glömma aset, dock är skiten rostfri....
No comments:
Post a Comment