Tuesday, April 13, 2010

Blåst








Du är lurad, lurad igen…. Som det gamla punkdängan går.

För att göra en väldigt lång historia kort har jag kortat ner och tagit bort vissa saker. Börja med att jag skicka min Sublime 1970 RT/SE Challenger med ovanliga options(ingen dussinbil direkt) i April 2009(se inlägg http://esgeee.blogspot.com/2009/04/langfard-igen.html ) till GGP i Gnarp. De skulle fixa så den gick igen samt andra lösa saker och besiktiga den(för man ej hinner med, och för jag skulle bestämma mig om sälja eller behålla) blev lovad att den skulle vara klar till slutet av Maj.

Maj kom och gick, de fick igång den besiktigade den men den gick ej igenom. Min far som har gård i Jämtland åker förbi där hela tiden och ser vi 2 tillfällen hur min bil åker omkring in Gnarp vilt ritande. Efter mycket om och men ”gör klart min bil” okej vi kör den till Wheels nats. Självklart var ej bilen klar(ända nerslag var ojämn bromsverkan i bak) och sommaren och början av hösten försvann med undanflykter och de kunde ej få till bromsarna vilket är helt underligt för en bilfirma som renoverar bilar.

I oktober svara ingen på telefon längre, börjar söka på nätet efter ett tag(December) finner att de har gått i konkurs, grattis! Börjar med hela det racet och söker efter konkursförvaltare, kronkalle samt på med snuten osv, under hela tiden stod min bil inlåst i lokalen och jag kunde bara titta på den genom ett fönster. Sedan i Januari svarar någon helt plötsligt i deras telefon med ett helt annat namn Wedmans & Erikssons Entusiast Verkstad. Han visst noll eller lekte att han visste noll -Öhh Lars ringer upp dig.

Lagom till att jag skulle åka upp och ställa till med djävulskap ringer han. Han säger -vi fixar det här osv, ok dum som man är tror man på han. Samma visa igen och noll händer med bromsarna. Under denna tid åker min far förbi den där firman och ringer och säger ”din bil står i en snödriva utanför verkstan” jag fullkomligt exploderar och är nära att göra saker man åker in på kåken för, men lugnar ner mig efter en tid.

Tillbaka till inte svara i telefon, och när de väl gör det, säger jag bara vad jag tycker och skicka hit bilen nu! Detta tar sin tid med och då börjar höra med folk och får tag på en kille som säger den bilen har stått ute i månader men inte nu, men han ringer och frågar han Lars vad de håller på med och nu tar det fart. Ett år och 10 dagar senare är bilen äntligen hemma, och det som skulle ta högst 2 månader är inte allt gjort dessutom. Visst, Challengern går…. men som skit och endast ett handtag på förarsidan är bytt och fina märken efter det(och den blev besiktigad förra sommaren) nya låset till bakluckan försvann(ej gratis) hela bilen är full i slipdamm, tanken tom vilket den ej var när den transporterades upp osv osv.

Det mest åt helvete är att bilen är i sämre skick än när jag skicka upp den, rost och slag överallt, visst bilen var ej 100 innan men inte i det här skicket samt slagen på huven är färska. Att jag är blåst på pengar och kastat bort ett år är en sak, men att få tillbaka bilen i sämre skick efter att personal har raceat omkring i den, ställt den ute mitt i vintern och sedan ha den som verkstadsbänk är ren och skär förnedring. Jag är dock glad att jag ej åkte upp och hämta den själv för då hade man väl suttit och skakat galler nu, eller fått ett järnrör i bakhuvudet och semestrat på sjukhus i ett halvår.

Jag skiter totalt i detta nu, jag har lagt för mycket kraft för länge att jävlas med detta men jag kommer berätta för alla man träffar på om detta var så säker(inte för att ni lär bry er).

No comments: