Friday, July 31, 2009

Mopars at the strip 2009








Igår åkte hela familjen till Tallhedens flygfält för sommarens höjpunkt enligt mig, tyvärr var vädret nästan illa när vi åkte(skulle bli värre).

På vägen utanför Borlänge mötte vi upp Benke som har en lika dan 70 Charger som mig, även om hans är hotroddad och målad i fel kulör(min lackad i Sverige hans i Usa). Var lite kul att åka två likadana så en del fick stirra lite;)

Var rätt mycket folk på flygfältet dock hade det nog varit mer om vädret varit bättre. Det små dugga då och då och en del flydde tidigt.

Fanns en hel del att dräggla över på parkeringen, jag vill också ha en 1969 Svart RT Charger med Hemi(drömma kan man alltid göra).
Jo så såg jag en riktig Superbird för första gången i mitt liv(snorgröna med vinge). Roligaste och snabbaste var sveriges snabbaste brandbil, ungarna gilla den med... saftblandare och stora burnouts gjorde nog sitt till med;)

När vi åkte hem i regnet var det bouta kö in till Mora och då däcka två av tre, sedan flöt det på och vi tog en annorlunda väg hem vi ej ska ta igen men man ska aldrig vara för rädd för att prova;)
Vädret förstörde en hel del av det hela men det var värt det i mina ögon, och ungarna klaga ej på att vara uppe sent och ha ätit godis och junk hela dagen.

1 comment:

Alex said...

Och nästa resa ska jag inte sitta i mitten - för det var alldeles för hårt för min rumpa ;)